Privatlivs- og datapolitik

Privatlivs- og persondata politik
Hos DFD Administration tager vi din databeskyttelse alvorligt. Vi behandler persondata, og har vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.
DFD Administration er dataansvarlig for de oplysninger, vi indsamler om dig, og vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Hvis du ønsker at kontakte os angående vores behandling af personoplysninger kan du gøre det på: bms@danishfarmdesign.dk eller Tlf. +45 27 59 93 04

Behandling af persondata
Persondata er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.
Er du kunde hos os, indsamler vi følgende persondata om dig: kontakt- og betalingsoplysninger, samt oplysninger som benyttes i forbindelse med revidering af regnskab og bogholderi.
Er du leverandør og samarbejdspartner hos os, indsamler vi følgende persondata om dig: kontakt- og betalingsoplysninger.
Når du benytter vores website eller køber vores ydelser, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold på hjemmesiden og ved øvrigt brug af services leveret af DFD Administration.
Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).

Privatlivspolitik i forbindelse med rekruttering
Ved modtagelse af ansøgning og bilag bliver det fremsendte materiale gennemlæst af den relevante leder med det formål at kunne besvare og vurdere indholdet i forhold til et defineret job.
Ansøgning og bilag bliver delt internt med relevante personer i rekrutteringsprocessen og bliver ikke videregivet til andre udenfor virksomheden.
Ansøgning og bilag gemmes indtil den rette kandidat er fundet, og rekrutteringsprocessen er afsluttet. Herefter vil ansøgning og bilag blive slettet.
Ved uopfordrede ansøgninger gemmes ansøgning og bilag i maksimalt 6 måneder, hvorefter de slettes.
Hvis ansøgning og bilag gemmes i mere end 6 måneder, indhentes særskilt samtykke hos kandidaten.

Sikkerhed
Vi har truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
 
Formål
Persondata om kunder indsamles til følgende formål:
• Behandling af dit køb og levering af vores ydelse
• Administration af din relation til os
Personoplysninger om leverandører og samarbejdspartnere indsamles til følgende formål:
• Behandling af vores køb/ydelser
• Administration af din relation til os
Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger og vise dig de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig, at registrere dine køb og betalinger, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt.
Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold. DFD Administration er desuden pålagt at indsamle en række persondata i forbindelse med revisionsydelser og anden assistance.

Dataminimering
Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendige at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

Data holdes ajour
Da vores service er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os ændringer, så sørge vi for at opdatere dine persondata. Hvis vi selv bliver opmærksomme på, at data ikke er korrekte, opdaterer vi oplysningerne og giver dig meddelelse om dette.

Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

Samtykke
Dit samtykke til modtagelse af nyhedsbrev er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.

Videregivelse af oplysninger
Data om din brug af websitet, hvilke annoncer, du modtager og eventuelt klikker på, geografisk placering, køn og alderssegment mv. videregives til tredjeparter, i det omfang disse oplysninger er kendt.
Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data, herunder leverandører af IT-løsninger. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål. I relevante tilfælde videregives data til Google, inkassofirmaer og banker.
Videregivelse af persondata som navn og e-mail mv. til andre formål, vil kun ske, hvis du giver samtykke til det.
Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.


Dine rettigheder
Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet.
Hvis du anmoder om det, kan vi oplyse dig om de data, vi behandler om dig. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.
Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.
Hvis du mener, at de persondata vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes.
 
I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder f.eks., hvis du trækker et eventuelt afgivet samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retslige forpligtelser.
Du har også mulighed for at indgive en klage til Datatilsynet.
Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

Du har mulighed for at benytte dig af dataportabilitet, i så fald du ønsker dine oplysninger flyttet til en anden dataansvarlig eller databehandler.
Vi sletter af egen drift dine persondata, når de ikke længere er nødvendige for det formål, som de er indsamlet til.

Spørgsmål eller tvivl?
Er der noget, du mangler svar på, er du altid velkommen til at kontakte os. Du finder kontaktdata øverst på denne side.
 
-----
 
Cookies
 
DFD Administration | CVR: DK28114575 | Sanderumvej 16 B, 5250 Odense SV  | Tlf.: 27 59 93 04